Thursday 28 April 2011

Persoalan tentang CINTA (bahagian 1)

"Kitorang bercinta tapi tak pegang tangan,tak jiwang-jiwang..cuma tanya khabar,borak-borak,siap bagi nasihat lagi..tak kan tak boleh kot"


soalan-soalan ni selalu timbul bila manusia sedang alpa dihanyutkan cinta nafsu..hmm..mesti korang selalu tertanya-tanyakan..nak jawapan?saya hanya dapat kumpulkan beberapa jawapan yang rasanya memenuhi kehendak persoalan korang.~kalau salah sila beri tunjuk ajar

1)Cinta SMS salah ke?
Itu adalah salah satu yang dimaksudkan dengan menghampiri zina. Memang pada awalnya tidak bersua muka, tapi perasaan pasti bergelora. Lambat laun desakan nafsu dan perasaan serta hasutan iblis akan mengheret kepada suatu pertemuan. Pertemuan pertama tidak akan berhenti di situ sahaja. Percayalah, ia akan berlanjutan dan berterusan.
"Rasulullah bersabda, mata boleh berzina dengan melihat kemaksiatan, lidah boleh berzina dengan bercakap perkara yang membawa kemaksiatan, tangan boleh berzina dengan berpegangan. Kaki boleh berzina dengan berjalan ke arah kemaksiatan. Hati pula boleh berzina dengan merindui, mengingati, dan membayangi si dia".

No comments:

Post a Comment